Algemene voorwaarden Thuisdieroppas

Welkom bij Thuisdieroppas.nl, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 823978.

https://thuisdieroppas.nl
Algemene voorwaarden op basis van modelvoorwaarden van Stichting WebwinkelKeur.

Onder algemene voorwaarden valt tevens het privacybeleid m.b.t. het bewaren van persoonsgegevens.

De algemene voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 02-04-2024. Thuisdieroppas behoudt zich het recht om deze Algemene voorwaarden op enig moment aan te passen. Wijzigingen zijn direct zichtbaar.

Artikel 1 – Identiteit van de ondernemer

Thuisdieroppas
Alphen aan den Rijn
E-mail: thuisdieroppas@gmail.com
KVK 82397821
BTW nummer NL862453100B01

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
  4. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  5. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  6. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 3 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

Artikel 4 – Annuleren en herroepingsrecht

Bij levering van diensten:

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst (tekenen contract). Daarna is het mogelijk om kosteloos te annuleren, tot 7 dagen voor start van de oppasperiode. Na deze periode wordt 25% van het totaalbedrag in rekening gebracht.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de oppasperiode is ingegaan heeft de eigenaar geen recht op restitutie. Het volledige afgesproken bedrag voor de gehele looptijd wordt in rekening gebracht.
  4. Het herroepingsrecht vervalt in dit geval als: De dienst die met instemming van de klant start binnen de 14 dagen bedenktijd. (tekenen contract, waarvan dienst binnen 14 dagen start).

Artikel 5 – De prijs

  1. De in het aanbod van diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 6 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 15 werkdagen na het leveren van de dienst als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de factuur door de ondernemer is verstrekt.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 7 – Klachtenregeling en geschillen

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten kunnen via overige vraag worden ingediend via het contactformulier van Thuisdieroppas.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling, https://www.degeschillencommissie.nl/

Artikel 8 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

  1. Bij niet bedreigende (gezondheids-)problemen zal Thuisdieroppas eerst contact proberen op te nemen met de klant op het opgegeven telefoonnummer als in het intakeformulier. Daarna wordt er – indien nodig wordt geacht – contact opgenomen met de eigen dierenarts.
  2. De klant machtigt Thuisdieroppas om in geval van ziekte, of redelijk vermoeden van ziekte van het gastdier, op kosten van de klant een dierenarts te consulteren en die maatregelen te nemen die het pension nodig acht. Thuisdieroppas zal in eerste instantie contact opnemen met de eigen dierenarts. Is deze niet beschikbaar, zal Thuisdieroppas contact opnemen met DAP Bodegraven, Afdeling gezelschapsdieren. De Vliethoeve Zuidzijde 101, 2411 RW, Bodegraven.
  3. In geval van ziekte of afwezigheid van Thuisdieroppas.nl wordt er ten alle tijden in overleg met de eigenaar gehandeld. Er is altijd een ervaren kattenoppas beschikbaar om de katten te verzorgen.
  4. Thuisdieroppas behoudt zich het recht om klanten weigeren.
  5. Bij het tekenen van het contract, gaat de klant er mee akkoord om het overeengekomen bedrag te betalen. Mochten er naast de oorspronkelijke afspraken extra diensten geleverd zijn tijdens de oppasperiode, dan ontvangt de klant hiervoor een bijgewerkte factuur (digitaal).

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

  1. Thuisdieroppas kan niet aansprakelijk gesteld worden voor evt. ziektes en overlijden van het huisdier.
  2. Thuisdieroppas is niet aansprakelijk voor besmetting van uw huisdier met vlooien en/of wormen.
  3. Thuisdieroppas is niet verantwoordelijk voor schade aan je woning door inbraak, diefstal, of andere externe factoren.