Veelgestelde vragen
In welke plaatsen ben ik werkzaam?
Ik ben werkzaam in Alphen aan den Rijn- Ter Aar – Woubrugge – Rijnsaterwoude – Langeraar – Aarlanderveen – Leimuiden – Boskoop – en Koudekerk. Voor overige woonplaatsen kan je contact opnemen met mij. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. Vanaf 3 km van mijn woonadres reken ik een kilometervergoeding van €0,30 per km. Reiskosten gerekend vanaf Winkelcentrum de Herenhof in Alphen aan den Rijn, via Google Maps.
Waar moet je zelf aan denken voordat je weg gaat?
Ik zorg ervoor dat je een week voor je vertrek een handige checklist krijgt. Zo weet je precies wat je niet moet vergeten klaar te leggen, zoals genoeg kattenbakvulling, een reismandje, de medicijnen, afvalzakjes en het paspoort van je huisdier.
Is er een annuleringsbeleid voor als mijn plannen veranderen?
Je kan kosteloos annuleren tot 7 dagen voor de start van de oppasperiode. Na deze periode wordt 25% van het totaalbedrag in rekening gebracht. Meer informatie over het annuleringsbeleid vind je in de algemene voorwaarden. Wil je annuleren, dan kan je daarvoor het contactformulier invullen. Je kiest daar voor de optie “overige vraag”. Je kan ook reageren op de bevestigingsmail die je hebt ontvangen.
Worden er extra kosten in rekening gebracht voor feestdagen of last-minute boekingen?
Nee. De tarieven, zoals je ziet op deze pagina, gelden elke dag van het jaar. Ik vraag voor vakanties en feestdagen geen extra toeslag.
Hoe ga je om met speciale dieetwensen of medicatie voor mijn kat?
Voor de oppasperiode vul je het intakeformulier in (bekijk hier het intakeformulier). Hier vul je dieetwensen, medicatie e.d. in. Tijdens de oppasperiode gebruik ik deze informatie om jouw kat zo goed mogelijk te verzorgen. Je kan tijdens het kennismakingsgesprek natuurlijk ook al het een en ander toelichten. Voor het geven van medicatie hoef je niet bij te betalen. Ik geef echter geen insuline.
Wat gebeurt er als mijn kat ziek wordt?
Als je huisdier zich niet helemaal lekker voelt, maar het lijkt niet ernstig, dan probeer ik eerst met jou in contact te komen. Als ik denk dat het nodig is om een dierenarts in te schakelen, dan neem ik contact op met de eigen dierenarts. Jouw dierenarts heeft waarschijnlijk al een dossier van het huisdier. Mocht jouw eigen dierenarts om een of andere reden niet beschikbaar zijn, dan heb ik een back-up plan. Ik neem dan contact op met DAP Bodegraven. Dit is mijn eigen dierenarts, waar ik ook met mijn huisdieren heen ga. Wanneer de kat ernstig ziek is, neem ik als eerste direct contact op met jullie eigen dierenarts, daarna licht ik jullie z.s.m. in.
Pas je ook op buitenkatten?
Nee. Ik pas alleen op katten die binnen leven.
Wat als ik (Puck) zelf ziek of verhinderd ben?
Als ik ziek of verhinderd ben, zal ik jou als eigenaar van op de hoogte stellen. Als back-up is er altijd een ervaren kattenoppas beschikbaar om de katten te verzorgen.
Hoe ver van tevoren moet ik de kattenoppas service boeken?
Het liefste minimaal een week van tevoren, zodat ik het contract op kan sturen, de sleutel kan ophalen e.d. Bij spoed of als het niet anders kan, zou dit – mocht mijn agenda het toelaten – ook de dag ervoor kunnen. Neem gerust contact met me op.
Wat zijn de betaalmethoden?
Je ontvangt na afloop van de oppasperiode een factuur via de mail met daarbij de gegevens voor een bankoverschrijving. Hier gaat mijn voorkeur naar uit. Wilt u toch liever contant betalen? Dan kan dat als ik de sleutel terug kom brengen. Gelieve gepast te betalen, omdat ik geen wisselgeld bij me heb.
Kan ik direct contact opnemen met je tijdens de oppasperiode?
In de handige checklist die je een week voor vertrek via de mail ontvangt vind je ook al mijn contactgegevens, inclusief telefoonnummer voor noodgevallen. Hiermee kan je direct contact opnemen bij mij. Bij minder dringende gevallen kan je mij ook altijd een Whatsapp of mail sturen.
Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?
Een boeking wijzigen kan door mij een bericht te sturen via het contactformulier te reageren op de bevestigingsmail die je hebt gekregen na het boeken. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Krijg ik foto’s of updates na elk bezoek?
Ja. Iedere dag ontvang je van mij een update met foto en/of video (indien gewenst). Hoe je de updates wilt ontvangen (mail/Whatsapp) kan je aangeven via het intakeformulier.
Kunnen jullie ook andere kleine huisdieren verzorgen?
In de eerste plaats verzorg ik alleen katten. In overleg kan ik ook voor kleine knaagdieren, vissen en kleine vogels zorgen. Deze dienst kan je niet los afnemen en gaat altijd in combinatie met de zorg voor één of meerdere katten. De tarieven voor een extra klein huisdier vind je op deze pagina.
Binnen welke termijn dien ik de betaling voor de dienst te voldoen?
Na de oppasperiode ontvang je een factuur via de mail. De factuur bevat de gegevens voor een bankoverschrijving. Betalen van de factuur binnen 14 dagen.
Hoe gaat Thuisdieroppas om met mijn persoonlijke gegevens en de informatie over mijn huisdier?
In het privacybeleid lees je uitgebreid hoe ik omga met jouw persoonlijke gegevens. Ik gebruik jouw gegevens uitsluitend ten behoeve van mijn dienstverlening. Het plaatsen van foto’s en video’s op mijn eigen social media gaat altijd in overleg. Als je niet wil dat ik jouw gegevens / de gegevens van jouw huisdier(en) na de oppasperiode bewaar, kan je dat kenbaar maken via het contactformulier. Kies hier dan voor overige vraag.
Ik weet vaak van tevoren niet hoe lang ik weg blijf, is dat een probleem?
Dat is geen probleem als je dit met mij van tevoren goed overlegt. Als je in de ochtend een bericht stuurt dat je dezelfde dag weer thuis bent, zal ik deze dag niet doorberekenen, tenzij ik de huisdier(en) die dag al verzorgd heb.